donderdag 3 november 2011

zwierige rokken en goedkoop shoppen volgens Colossenzen 3...

Shoppen volgens Colossenzen 3: 23 *


Een echte homesteader maakt natuurlijk zelf kleding maar een van mijn zwaktes is kleding kopen. Dus ging ik op zoek naar alternatieve manieren om te shoppen. Ik heb overigens ook super goedkope stoffen op de markt op de kop weten te tikken voor 2 rokken (2 euro per meter) maar dat duurt wel even voordat deze klaar zijn.


In ieder geval…mijn shoptocht leidde me naar Amerika, Duitsland en Groot-Brittannië. Heel avontuurlijk en ik hield mijn hart vast of alles wel in goede orde verscheept zou worden en zou binnenkomen. 
  

Wat blijkt nu… er zitten ook nog goede kanten aan de crisis en de waarde van de euro: shoppen in Amerika is super goedkoop! Er ging op mijn moment van winkelen zo’n 30 % van de prijs af door de omruilkoers.
Ik heb gewinkeld via:


Ebay (wel eerst een paypal-account geopend). Gekocht: een rok van Noa Noa uit Groot Brittanie. Een van mijn favourite merken, maar erg duur. Deze aanbieder verkocht het voor zo’n leuk prijsje en het ging helemaal goed.





Ebay. Gekocht: blouse van Noa Noa, kaartje er nog aan. Uit Duitsland. Wederom netjes verzonden.




Madeline Studio: een webwinkel van een christelijk Amerikaans familiebedrijf. De verzendkosten op de site waren eerst 88 dollar, dus heb ik gemaild of dit wel kloptte. Dat bleek niet het geval , ik kreeg een hartelijk mailtje terug met andere kosten: voor zo’n 15 dollar, zo’n 10 a 11 euro, konden ze het al verzenden. Voor 60 dollar totaal, rond de 42/ 43 euro had ik een lange spijkerrok besteld inclusief verzenden. Maar let op: even mailen want de shippingkosten op de site kloppen niet. 



Heel bijzonder, de eerste keer van mijn leven dat ik een kledingsstuk kocht met een fotootje van de makers op het kaartje + een Bijbeltekst. En heerlijk hoe lekker zwierig de rok rondom je benen draait! Ik ben gek op lange rokken, niet eens vanwege overtuiging maar gewoon om de mooi. 










Plaatjes van de website


Nu alleen nog in afwachting van een andere lange zwierrok van Noa Noa die ik voor iets meer dan een tientje van Marktplaats heb gehaald. En dan heb ik voorlopig ook wel weer genoeg!

Spreuken 31

21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,

zij heeft hen allen warm gekleed.

22 Ze maakt de mooiste dekens,

ze gaat gekleed in linnen en purperen wol. 



Nou ja, dekens maak ik nog niet, maar ik ben wel bezig aan een gordijn voor boven ons open trappengat om de warmte een beetje tegen te houden als die op weg is naar boven.



Om nog even terug te komen op de kleding....Ik vind het heerlijk dat H&M en andere bedrijven mij nu veel minder voorschrijven wat mode is en wat niet en welke kleuren ‘ in zijn ‘ en welke niet. Ik volg mijn eigen weg en kan via internet mijn kleding overal vandaan halen. En die Bijbeltekst op het kaartje maakt het wel helemaal bijzonder : )


Via het blog http://his-keeper-at-home.blogspot.com/ vond ik een hele lijst met modest clothing shops, ofwel kleding die koosher of christelijk is qua voorkomen. Er zitten hele bijzondere sites tussen, van Joodse tot Mennonitische kleding, van heel modern tot echt ouderwetse Amish-achtige jurken. Marie Madeline Studio staat er ook tussen.


Kleding
Zwemkleding

*23 Wat u ook doet, doe het van harte, alsof het voor de Heer is en niet voor de mensen,



Tot slot nog een fotootje van onze haan Petertje. Hij vind het leuk om elke middag zo rond een uurtje of drie op de stenen buitenvensterbank te springen. Als ik dan koffie drink binnen, zie ik opeens een hanenoog naar me kijken. Of ik hoor opeens hard gekraai tegen de kat die aan de andere kant kijkspelletjes doet. Overigens houdt onze kat dat veel minder lang vol dan wanneer ze het met een andere kat doet...die haan vindt ze echt eng, ook al is 't een krieltje! 

--> Binnenkort vervolgblog over knoflook telen en planten n.a.v. een knoflookbolletje van de supermarkt.
--> Ook binnenkort vervolg op het blogbericht 'wat heb je eigenlijk nodig'...elektrische apparaten worden momenteel voor een deel vervangen door handmatige en elektriciteit-arme alternatieven...update volgt nog.

1 opmerking:

  1. Geke.
    Ik vind het zelf ook prettig om in een rok te lopen, het zwiert lekker langs mijn benen.
    Mijn dochtertjes lopen ook graag in een rok met leren meiden laarzen.

    PS wat is het bestel adres van de spijker rok .

    Groetjes
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.