donderdag 17 november 2011

Gratis bijzondere kookboeken – Free cookbooks

Mijn favouriete oude kookboeken. In Engels en Nederlands. Gewoon online. 
My favourite old cookbooks. In English and Dutch. Online.   


Nederlands kookboeken uit de Middeleeuwen t/m de Gouden Eeuw 
Dutch cookbooks 1500 – 1800 (some parts are in English):


Hier vind je:
  1. De verstandige kock (Amsterdam 1669)
    Eight recipes translated into English by Peter Rose. 
  2. Cocboeck (Dordrecht 1593)
    Laatmiddeleeuws kookboek van Karel Baten.
     Introduction in English.
    Dinner at the time of Rubens.
     
  3.  Een notabel boecxken van cokeryen (Brussel, ca. 1514)
    Introduction in English. 
  4. Paddenstoelen in de zeventiende eeuw (Antwerpen 1668) 
  5. Magirus' Koocboec oft familieren keukenboec (Leuven 1612) 
  6. Maastrichts handschrift uit 1785
Engelstalige kookboeken die in hun geheel zijn ingescand 
English cookbooks (scanned):


Les boter maken op het Agrarisch en mechanisch college te Greensboro, rond 1890 
Agricultural and Mechanical College, Greensboro, N.C - Butter making 1890s

1 opmerking:

  1. Wat heb jij schitterend blog. Ik ga je volgen hoor. Ik vond je bij Teunie. Als ik wat meer tijd heb, ga ik alles bekijken.
    Liefs, Nelly

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.