donderdag 24 november 2011

Advent

Zondag begint de tijd van verwachten, de adventstijd. Dit jaar denk ik er eens op tijd aan om een adventskrans te maken. Elke zondag mag er een kaarsje (extra) bij gaan branden. Ik las van een andere adoptiemoeder-to-be dat ze daarbij een extra gebed zeiden voor het kindje dat zij verwachten om in de toekomst zorg en liefde te mogen geven. Dat geeft een extra dimensie voor ons aan advent.

Coming Sunday it is the beginning of Advent. This year I think there once in time to make an Advent-garland. Every Sunday there should be a candle (extra) to illuminate. I read from another adoptive mother-to-be that they say an extra prayer for the baby they expect in the future. This gives us an added dimension to Advent.


Toen ik bij de kringloopwinkel was om naar een klein keukentafeltje te zoeken, zag ik dat ze daar ook al door hadden dat het binnenkort wer kerstfeest is. Ik had daar nog nooit bij stil gestaan maar bij de kringloop kan je ook van alles kopen om je huis gezellig te maken: kerstballen, verlichting, kaarsjes, enz. Ik vond het een en ander voor mijn adventskrans: decoraties, kaarsjes en lint. 

When I was at the thrift store, looking for a small kitchen table, I saw that they also had discovered that Christmas is coming. I had never thought about it but you can buy there also anything nice for your house: decorations, lights, candles, etc. I found some things for my Advent -garland: decorations, candles and ribbon.


Maar ook feestkleding hing er al volop. Voor de decembermaand hoef ik niets nieuws te kopen. Ik stond versteld van het mooie aanbod. Uiteindelijk heb ik een Vero Moda, Didi, Hennes & Maurits-setje van rokje met tule, shirt en jasje voor € 14,-. totaal! Ik ben er ontzettend blij mee. Ik las in de krant dat het mode is om minder (nieuw) te kopen, beter te plannen en budgeteren en bewuster te eten. De crisis zou mensen ook weer meer in huis houden zodat gezinnen samen spelletjes doen thuis en zich zo vermaken. Een geluk bij een ongeluk, denk ik dan maar. 

Also there were many costumes and nice clothes for Christmas. For the month of December I do not need to buy anything new. I was amazed at the beautiful things there. I ended up with a Vero Moda, Didi, Hennes & Maurits-set of skirt with tulle, shirt and jacket for € 14, -. total! I am very happy. I read in the newspaper that it is fashion to buy less (new) things, to plan better and to budget and to beware of what we are eating. They wrote that the crisis also kept people in the house, keeping families together  to play games at homes etc. I think that is what you call a blessing in disguise.



Wat ik alleen echt niet kon laten was om een decembercadeautje voor mezelf te kopen uit Amerika. Ik kwam een bepaald soort haarknip tegen die alleen daar te koop is en niet in Nederland. Er zit patent op. Ik vond ze zo mooi en ik vroeg me af of ze echt zo handig waren als de sites deden vermoeden. Ik lees ook graag Amerikaanse blogs van christelijke vrouwen die vrouwelijkheid willen promoten. Deze dames waren ook enthousiast over de knip. Ze geven daar zelfs een soort van tupperwareparty’s maar dan voor deze knippen. Ik vond uiteindelijk en website met goede verzendtarieven. De post zou er ongeveer 4-6 weken over doen...net voor kerst binnen dus. Maar wat blijkt, het was er vanmiddag al. Een leuke verrassing. En ben ik blij? Heel erg. Het is een uniek ding. Mijn haar is erg zwaar en vaak past een knip niet goed, maar dit gaat prima. Ik ben fan :  ) Hoewel ik het leuk vind dat ik iets unieks heb, wil ik toch best de website delen: http://www.flexi8.com.



But what I really could not resist, was buying a present for myself from America. I got a hairclip that is not for sale in the Netherlands. They have a patent. I found them so beautiful and I wondered whether they were really helpful, like the sites showed me. I also like to read blogs of American Christian women who want to promote femininity. These ladies were also enthusiastic about the clip. I finally found a website with good shipping rates. Shipping would take about 4-6 weeks, so ... just before Christmas it would be delivered. But what happens… this afternoon it was already delivered here! What a nice surprise. And am I happy? A lot.  It's a unique thing. My hair is very heavy and a clip is not good most of the times, but this one is fine. I like it : ) Although I like that I have something unique, I want to share the website with you: http://www.flexi8.com.



O ja, toen ik toch bezig was met mijn groene vingers heb ik direct maar kerststukjes gemaakt.  Hoewel Sinterklaas er aan komt, heeft Advent en Kerst dit jaar de nadruk bij ons thuis. Daarbij zijn alle decoraties en dergelijke een teken van hoe belangrijk en feestelijk deze feestdagen voor ons zijn. We zien uit naar de geboorte van Jezus. Want hoe zouden we ooit gelukkig kunnen zijn als Hij niet had besloten om naar de wereld te komen?

When I was still busy I immediately made some Christmas pieces. Although Sinterklaas (a Dutch feast with presents and gifts) is coming, we focus more at Advent and Christmas this year. All the decorations and such are a sign of how important and festive this holiday is for us. We look forward to the birth of Jesus. For how could we ever be happy if He had not decided to come in to this world?



6 opmerkingen:

  1. Kringloop in zeist is erg leuk, veel mooie spullen.. zeist he :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig ook nog een klein keukentafeltje?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,
    Ik ben net begonnen met het lezen van je blog. Het is inspirerend om te lezen en ook herkenbaar. Graag wil ik je attenderen op de hooimadam. Dit is een versie van de hooikist, handzaam en bruikbaar. Misschien ken je het al, maar misschien ook niet.
    Succes met bloggen en alles wat er in jou/jullie leven speelt.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marieke,

    Welkom. Ik heb eens gekeken en het is inderdaad een heel leuk iets... ik kan het alleen niet laten, ik zit zo in de zelfmaakmodus...dat ik denk: kan ik misschien zelf ook zoiets maken? Ga er zeker nog eens naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een krat met een deksel, of mand met een deksel, opvallen met een oud dekbed of slaapzak en je bent er ook! gr Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en interressant Blog Annemieke!
    Alleen al door de mooie muziek, ik hou er erg van, heb er ééntje van je gepikt.. "It is Well with my Soul" vind ik één van de mooiste liederen ooit.
    Gods zegen! -Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.