vrijdag 14 oktober 2011

Welkom!

Hallo en welkom op dit blog. Leuk dat je hier bent!

Zoals in het profiel te zien is wil ik in de stijl van homesteading van alles schrijven over de leuke, eigenwijze, tegendraadse, romantische en sfeervolle dingen van het dagelijkse leven. In mijn profiel staat dat ik niets kon vinden over homesteading in Nederland...ik heb er ook geen andere term voor kunnen vinden (vertaling). Maar mocht iemand hier wel meer van weten, dan hoor ik dat graag. 

Mijn eerste bericht gaat over een simpele truc om je (servies-)kast heerlijk te laten ruiken. Vul een kopje met theeblaadjes (ik had nog heel veel zakjes liggen die ik niet opdronk omdat ze zo zoet zijn dat het glazuur van je tanden barstte) en leg daar bovenop een klein schepje kruidnagels.  Deze geuren heerlijk kruidig en enorm sterk. Om het donkere wat te breken kan je 'voor de mooi' nog een gedroogd lavendelsteeltje bovenop leggen. 


                                                          Ziet er nog mooi uit ook...

Het idee van kruidnagel als luchtverfrisser in huis is al heel oud en natuurlijk veel leuker dan een chemische spuitbus! In Het Kleine Huis, beschrijft Laura Ingalls-Wilder al dat haar moeder een appel cadeau krijgt met allemaal kruidnageltjes erin. Ze beschrijft dan hoe heerlijk het hele huis daar naar geurde met kerstmis. Bij mij ontstond het idee eigenlijk naar aanleiding van de doopdienst van mijn neefje - al weer enkele jaren geleden. De dominee had een kruidnagelbusje meegenomen en liet daar de kinderen aan ruiken. Het busje was al jaren leeg, maar nog steeds hing de geur van kruidnagels erin. Vandaar dat ik dacht: "dit moet je echt goed sterk kunnen ruiken". Voor wie nieuwgierig is naar de clou van het verhaal: de vergelijking werd gemaakt met het opvoeden in  geloof, liedjes aanleren, verhalen vertellen, dingen uitleggen...dat die dingen zo sterk zijn als kruidnagelgeur...

                                                                   Inspiratiebron

3 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke blog heb je! Complimenten! Ik heb gisteren AL je blogs doorgelezen. (Ik heb de tijd, want ben herstellende van een operatie) Wat ontzettend leuk dat jullie bij een Amish gezin zijn geweest. Ik lees ook graag boeken over de Amish. Ik zou het leuk vinden als je hier een keer iets over schrijft. :) Ik bewonder ook je vertrouwen in God in jullie zoektocht naar een adoptiekindje. Ik hoop dat jullie hier snel mee gezegend worden. Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Linda,

    Dank je wel voor je aardige woorden en ik wens jou op jouw beurt heel veel sterkte met het herstellen. Ik zal eens kijken of ik nog een blogje over de Amish kan schrijven.
    God bless you,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.