vrijdag 21 oktober 2011

Oogsttijd

Deze week lekker genoten van de herfstvakantie. Ik had genoeg tijd om het Groene Hart in te trekken om op zoek te gaan naar boerderij(winkels) waar vlees en fruit wordt verkocht. Helaas lukte het me niet om een boerderij in Gouderak te bereiken waar ze rundvlees verkopen van eigen vee, maar ik kwam wel langs een fruitadresje.




Ik kocht 40 stoofpeertjes voor twee euro, een zakje wortels en 6 appels. Het fruit kwam van oude rassen en werd door een ouder echtpaar aan de rand van de weg verkocht. Vandaag hebben we alle peertjes geschild en in partjes gedaan. Ik houd er vier helemaal heel voor desserts. De rest ga ik inmaken. Dat moet morgen, want onze soda is op.



Verder een heerlijke appeltaart gebakken en net een flink stuk van gehad. Die boomgaardappeltjes zijn zoooo heerlijk zuuurzoetig, zo fris... daar kan geen supermarktappel tegenop. Het zal vast m'n lekkerste appeltaart van het jaar zijn. Ik kan niet wachten tot we ooit zelf op een stek wonen waar we een of meer fruitbomen hebben. Voor iedereen die ook geen bomen in de tuin heeft: met de auto of fiets langs boerderijweggetjes rijden op zoek naar boomgaardfruit kan ook een hele leuke zaterdagmiddagbesteding zijn. En de smaak verslaat alles!
Morgen lekker de duinen in en een High Tea -bon opmaken die we van vrienden hebben gekregen. Een heerlijke afsluiting van de herfstvakantie en hopelijk vinden we nog wat duindoornbessen om jam of siroop van te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.