dinsdag 18 oktober 2011

Gratis herfst en winterdecoraties

 
Voordelig of gratis je huis versieren? Hier een paar tips.



Decoreren in de herfst: een paar kippenveren in een potje. Ik wil er over een tijdje ook nog een schrijfopdracht mee doen in de klas. Schrijven met kippenveren en ecoline... hoe leuk! Onze kippen zijn nu in de rui dus veren genoeg. Heb je geen kippen? Dan kan je in deze tijd ook op de plekken kijken waar eenden of ganzen zitten. Of op het strand natuurlijk: meeuwenveren, schelpen en steentjes genoeg. Ook leuk: lampionnenbloemen, zie hieronder:

Verder is het nu de tijd om kruiden te knippen en drogen. Ze hangen prachtig in de keuken, bij ons boven de deur. Een paar lintjes raffia er omheen, eventueel een kaartje er aan met de naam van het kruid en klaar ben je.



Voor de winterperiode of ter decoratie van een Amerikaans getinte jongenskamer is het erg leuk om zogenoemde Barnstars te vouwen van papier. Ik bewaar ze zelf denk ik voor Kerst. Ze worden ook wel Amish-stars genoemd. Hierbij een link met een video waarin het vouwen wordt voorgedaan:
http://www.metacafe.com/watch/2957484/make_a_paper_barn_star/


3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog. Ik zou er wel elke dag op willen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. op deze manier geef je veel mensen inspiratie om met een kleine buers toch lueke dingen te maken ,voor eigen gezelligheid :Dank je

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.