maandag 17 oktober 2011

Een hoofd vol van vroeger

 
Vandaag opeens zin om mijn haar 'te doen'.  Hoewel de Bijbel zegt dat je schoonheid niet zit in hoe mooi je, je haar gevlochten hebt, is het soms wel gewoon leuk om te doen. Ik vogel altijd maar wat aan totdat er iets moois ontstaat. Ik houd erg van geschiedenis en oude, vervlogen tijden en daar past zo'n kapsel wel bij.

Inspiratiebronnen:

                                                    Kapsel uit de Edwardian Era
                                  Het kapsel van koningin Victoria bij haar inhuldiging in 1837
                                                                      Victoriaans kapsel

Zou je soms niet even in deze tijden willen kijken? Al is het maar een dagje... Okee, een week is ook goed : ) Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat in die tijd ook veel dingen mis waren, maar de op en top vrouwelijke stijlen van kleding en haar... die zou ik wel eens in het echt willen zien!

2 opmerkingen:

  1. Hallo, ik zou het leuk vinden om nog meer kapsels te kunnen zien. Ze hadden vroeger aldijd van die mooie opsteekkapsels en zou het ook wel een keertje willen probeeren maar heb niet echt een voorbeeld. Mischien een suggestie voor je leuke site!
    groetjes Korina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Korina,

    Leuk dat je reageert. Je zou alvast even op de rode button van Pinterest kunnen klikken, hier een beetje bovenaan in de rechter kolom. Als je daar klikt, kom je op mijn Pinterest borden. Als je daar het bord 'Yes! History!' aanklikt, zie je een flinke lading oude foto's, plaatjes, e.d. Misschien inspireert je dat al een beetje. Succes. Ben benieuwd wat je ervan vindt.

    Hartelijke groeten,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy/ Uw of jouw reacties maken mij blij.